15 augustus 2014

Dat werd tijd!

Oeps, bij het overzetten van de oude site was deze pagina over het hoofd gezien (mooi hè dat je bij de lijdende vorm zo gemakkelijk de schuld kunt afschuiven).
De pagina over tijden is nu ook op de nieuwe site. In het Werkboek Taalkunde zit materiaal om kinderen te laten spelen met het verschil tussen inhoudelijke tijd en grammaticale tijd. Als appetizer nu ook een Kahootje over tijden. Veel plezier ermee.

Deze week heb ik ook een pagina Verhaalanalyse toegevoegd, de bijbehorende lerarenpagina en een didactische verwerking vind je bij Prozawerk.

We willen dat kinderen goede teksten schrijven. Hoe doe je dat eigenlijk? ZO

5 augustus 2014

Nieuw in 2013-2014

Quayn

Heel veel. Zoals je weet is BruutTAAL niet van het toetsen aan het eind van het onderwijsproces om te selecteren, maar meer van het toetsen om ervan te leren, weten waar je staat.
Dit schooljaar heb ik 3000 items toegevoegd in verschillende deelvaardigheden, op verschillende niveaus. Hier vind je het overzicht. 

Kahoot

Lekker spelen met je klasje. Óf om te kijken of je een onderwerp nog wel moet behandelen, óf om een leervraag op te roepen. Kahoot laat leerlingen met hun device quizzen. De stand wordt bijgehouden op het centrale scherm (bijvoorbeeld een smartboard). Je kunt de resultaten later inzien per persoon.
Maak een eigen account en zoek op BruutTAAL. Regelmatig komen er nieuwe oefeningen bij.

Bovenbouwmateriaal

Uitgaand van de diverse syllabi hebben we dit jaar veel theorie en lesmateriaal toegevoegd om leerlingen met vertrouwen naar een examen en naar de rest van hun leven te begeleiden. Het materiaal is weer zoveel